آموزشگاه آشپزی در تهران
تور آنتالیا
ویزای تایوان
قیمت تور کانادا
تشک
خرید زودپز تفال
اتو بخار تفال
توتون پیپ
قیمت پیپ
خرید بک لینک
ساخت وبلاگ
تحقيقات و پژوهش
درباره من
موضوعات
    موضوعي ثبت نشده است
نويسندگان
برچسب ها
عضویت در خبرنامه
    عضویت لغو عضویت

ورود اعضا
    نام کاربری :
    پسورد :

عضویت در سایت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۹:۳۴

مباني نظري تحليل حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

مباني نظري تحليل حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

فرمت فايل : docx

حجم : 114

صفحات : 54

گروه : مباني و پيشينه نظري

توضيحات محصول :

مباني نظري تحليل حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

مشخصات محصول:
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

خلاصه اي از كار:

تحليل حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

    ظهور قواعد بين­المللي حقوق بشر، رفته رفته منجر به تغيير در وضعيت حقوقي افراد در جامعه بين­المللي شد و با شكل گيري و تبلور قواعد عرفي و رويه­هاي بين­المللي به تدريج افراد انساني در حوزه حقوق بين.................

..................

مبحث اول- بنيان فلسفي و نظري حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي 

  طي روندِ توسعه حقوق بشر در عرصه بين المللي، مفهوم فرد و جايگاه وي نيز در بين نظريات فلاسفه و انديشمندان حقوق بين الملل دچار تحول گشت؛ به گونه اي كه مفهوم شخصيت حقوقي خصوصاً در عرصه بين المللي كه بنابر عقايد فلاسفه حقوق تا پيش از اين مختص دولت ها بوده، دچار تحول گشت و شخصيت حقوقي مجدداً با گرايشات فرد گرايانه مفهوم سازي شد. اين مفهوم از سال ها پيش تا كنون به طور موثري توسط فلاسفه و انديشمنداني چون: كانت، لاترپاخت[1]، چارلز تيلور[2] ، كانكادو ترينداد ارائه شده است.[3] براين...............

...................

گفتار اول- امانوئل كانت

    هرچند كانت[4] را نمي­توان بنيانگذار نظريه حقوق بشر مدرن دانست، اما وي نخستين فيلسوفي است كه...........

.................

گفتار دوم لاترپاخت

  يكي ديگر از انديشمنداني كه به صراحت بر حق بر شخصيت حقوقي افراد تاكيد نموده است قاضي لاترپاخت[5] حقوقدان مشهور قرن بيستم مي باشد، انديشه او كه با تكيه بر مفهوم «فردگرايانه» و در خصوص كرامت انساني و حاكميت انسان تنظيم شده، قبل و بلافاصله بعد از جنگ جهاني دوم طرح شده است.[6] ايشان معتقد است كه فرد انساني، شخص بين المللي غايي است و در اين مقام است كه شايستگي و صلاحيتي دارد............

.................

گفتار سوم- ترينداد

 رشد و توسعه انديشه حقِ افراد در شناسايي شخصيت حقوقي، در سال هاي اخير نيز توسط انديشمندان دنبال شده است، يكي از حقوق دانان برجسته عصر حاضر كه در كتب  خويش به تبيين حق مورد بحث پرداخته است، قاضي كانكادو ترينداد مي­باشد. ايشان در كتاب اخير خود مي نويسد در پاسخ به اعمال وحشيانه بربري و بيزاري از آن در سرتاسر قرن 20 و آغاز قرن 21 روند حقوقي منجر به آغاز گسترش شخصيت حقوقي بين المللي افراد و در نتيجه ظرفيت حقوقي متناظر با آن شد، و به طور قابل توجهي، حقوق بين الملل معاصر تحت فرآيند تاريخي انساني كردن قرار گرفته است.[7]

....................

مبحث دوم-  شرح مفهوم و قلمرو اصطلاح حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

جهت تبيين حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي يا به عبارتي، «حق فرد به شناسايي به عنوان يك شخص در مقابل قانون» لازم است، شرح مفصلي از تعابير، واژگان و محدوده اين حق بيان گردد. بر اين اساس در مبحث حاضر متعاقباً طي سه گفتار، شرح معاني حق هر فرد به شناسايي شخصيت حقوقي به تفكيك واژگان مورد استفاده در موادِ معرِف حق فرد بر شخصيت حقوقي؛ سپس مفهوم و مضمون حق مذكور و در ادامه شرحي از حق برخورداري از حقوق كه اغلب ترجماني است از حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي مورد مداقه قرار مي­گيرد. ...........

............

گفتار اول - شرح معاني واژه هاي حق هر فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

............

بند اول- معنا و مفهوم حق

..............

الف- معناي لغوي حق

...............

ب-مفهوم حق

..............

ج- تفاوت حق بودن با حق داشتن

............

بند دوم- «هر كس»

..............

بند سوم- «شناسايي»

     از نظر لغوي شناسايي[8] به معناي تأييد و تصديق وضعيت يا رتبه كسي يا چيزي است.[9] بدين معني كه وضعيتي از قبل وجود داشته، و با عمل شناسايي توسط مقام شناسايي كننده، وجود آن تاييد و تصديق مي­گردد. به اين دليل است كه براي تحقق حق فرد به برخورداري از شخصيت حقوقي، شناسايي اين حق، شرطي لازم است و در عين حال شرط كافي نخواهد بود............

.............

بند چهارم- « هر جا»

..................

بند پنجم- «شخص»

...............

بند ششم-« قانون»

...............

گفتار دوم- مفهوم و قلمرو حق هر فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

...............

گفتار سوم- حق برخورداري از حقوق

..............

فهرست منابع

1-منابع فارسي

الف - كتب

 

  1. ا. شبث ، ويليام ، مقدمه اي بر ديوان كيفري بين المللي، مترجم:سيد باقر مير عباسي و حميد الهوئي نظري، انتشارات جنگل، تهران، 1384.
  2. ارسطو، سياست، ترجمه: حميد عنايت، تهران، شركت سهامي كتابهاي جيبي،1354.
  3. اشتري، بهناز ، قاچاق زنان بردگي معاصر، تهران، نشر ميزان، 1390 .

.................

....................

 

 


[1]- Sir Hersch Lauterpacht (1897 -1960)

او كه در سال هاي 1952 تا 1954 عضو كميسيون حقوق بين الملل بود، از سال 1955 تا 1960 قاضي ديوان بين المللي دادگستري بود.

Elihu Lauterpacht, “Sir Hersch Lauterpacht: 1897-1960”, European Journal of International Law, vol. 8, Issue 2, 1977, p. 315.

[2] - چارلز تيلور(Charles Margrave Taylor ) فيلسوف كانادايي معاصر تاكيد مي كند جهان مدرن به طرز قابل ملاحظه اي با تمدن هاي پيشين تفاوت دارد. به طوري كه، اگرچه در گذشته طبقه افراد آنها را شايسته احترام مي كرد، امروزه مفهوم احترام به شخص انسان يك ارزش جهاني است. و عرصه بين المللي تشكيل شده است از جامعه اي از افراد كه سزاوار احترام هستند، و برگزيده شده اند بالاتر از همه چيز به عنوان حاملان حقوق بشر.

Grear,  Anna, op.cit , p. 172-173. 

[3] - Antônio Augusto Cançado Trindade (born 1947)

او كه يك حقوقدان برزيلي است. كه از جمله قضات ديوان بين المللي دادگستري، و ديوان حقوق بشر كشورهاي آمريكايي، است و در دانشگاه اوترخت هلند، حقوق بشر تدريس مي نمايد.

International Court of Justice, Available at: http://www.icj-cij.org/court/?p1=1&p2=2&p3=1&judge=167.

[4] - Emmanuel Kant (1724 –1804) .

كانت فيلسوف شهير آلماني است كه از دل فلسفه حقوق وي، حقوق بشر بيرون آمد.

فرناندو تسون، فلسفه حقوق بين الملل، ترجمه: محسن محبي،  تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهاي حقوقي(شهردانش)، 1388، ص13.

[5]-Sir Hersch Lauterpacht.

[6]- Hersch Lauterpacht , The Subjects of the Law of Nations , Op.cit , p. 520–521 and 526–527.

[7]- A. A. Cançado Trindade, International Law for Humankind:  Towards a New Jus Gentium , Op.cit, p. 450.

[8] - Recognition.

[9] - Susan Ellis Wild , op.cit ,  p. 217.

قيمت محصول : 23000 تومان

دانلود
برچسب

مباني نظري شناسايي شخصيت حقوقي پيشينه نظري حق فرد

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۹:۰۹

مباني نظري طريقيت يا موضوعيت شيوه­ي مجازات

مباني نظري طريقيت يا موضوعيت شيوه­ي مجازات

فرمت فايل : docx

حجم : 73

صفحات : 43

گروه : مباني و پيشينه نظري

توضيحات محصول :

مباني نظري طريقيت يا موضوعيت شيوه­ي مجازات

مشخصات محصول:
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

خلاصه اي از كار:

طريقيت يا موضوعيت شيوه­ي مجازات

مشخص كردن فلسفه و اهداف مجازات از نظر اسلام، نيازمند بررسي هاي ژرف و ريشه اي است. با توجه به اين كه خود اين مطلب داراي شاخ وبرگ هاي زيادي مي باشد و باعث طولاني شدن مطلب ما مي شود لذا در اين بخش بر آنيم كه به به طور خلاصه و موجز اشاره اي داشته باشيم بر اهداف و فلسفه مجازات مجرم در اسلام و از آن جا به اين نتيجه برسيم كه آيا اين مجازات ها موضوعيت دارند يا طريقت. البته بررسي وسيع تر اهداف و اغراض شارع از قصاص و مجازات در فصل قصاص فرهنگ زندگي خواهد آمد. .......

.............

طريقيت يا موضوعيت داشتن قصاص با شمشير

...............

در اين باره، آقاى خويى مى نويسد:

(بيش از صد راوى در اسناد من لايحضره الفقيه، وجود دارد كه شيخ صدوق، از آنان حديث روايت مى كند، ولى در مشيخه، طريق خويش را به آنان ياد نكرده است. در ميان آنان راويان كثير الحديث، مانند: محمد بن فضيل… و موسى بن بكر هم وجود دارد.)(مهريزي، 1374، ش6).

اختلاف الفاظ 

...............

جواب اصوليون به اختلاف الفاظ

..............

خدشه به جواب اصوليون

...............

عدم افاده ي تعيين يا قابليت استفاده ي تكثر از احاديث

..............

- مبحث سهل گيري

لزوم وجود درد يا عدم درد در سلب حيات از جاني

..............

نهي از اسراف در قتل

طبق آيه ي 33 سوره ي اسراء كه مي فرمايد: (... وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً) بدون شك با توجه به قسمت ابتدايي آيه حق قصاص از جاني براي مجني عليه يا اولياي دم او ثابت و پذيرفته شده است. ولي در ادامه آيه عبارت (فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ)، آمده و با توجه به تفسيرهايي كه درباره­ي اين قسمت آمده بيان گر اين مطلب است كه نمي توان قاتل را مثله كرد اگرچه او چنين كاري را كرده باشد. يا قاتل را به طور تام الاختيار به مجني عليه يا اولياي دم سپرد، چرا كه ممكن است در اثر خشم و تعصب و انتقام جويي، جاني را در معرض شكنجه و بازيچه خود قرار دهند و لذا امام (ع) در مورد كشتن قاتل با عصا (در روايتي كه ذكر آن گذشت) اين كار را جايز ندانسته اند.

جاي اشكال نيست كه در قصاص هم گوني و برابري (مماثله و مساوات) در كميت و كيفيت ميان جنايت و كيفر آن لحاظ شده است (هاشمي شاهرودي، 1387، ص347).

................

اشكالات تفسير اسراف در قتل به مثله

...............

ميزان شدت درد تا چه اندازه باشد

.............

- مبحث هوشياري

استفاده از بي هوشي  قبل از اجراي حكم

..............

ثمره و نتايج استفاده از بي هوشي در ازهاق نفس

.................

اهداي اعضاي محكومين به حبس ابد

حفظ حيات و سلامتي انسان يكي از مسايلي است كه هم از نظر عقلي و هم از نظر شرعي و هم از نظر قاعده­ي تلازم عقل و شرع واجب مي باشد و ضرر رساندن به آن حرام مي باشد. ادله‌ي كساني كه اضرار برنفس و خويشتن را حرام مي‌دانند، چند چيز است:

الف- كتاب

ب- سنت

ج- عقل

 مسأله ي اضرار به نفس به اندازه اي مهم است كه خداوند در قرآن كريم در اين باره مي فرمايند:

(وَلاَ تُلْقُوا باَيْديكُم الي التُهْلِكه)(بقره/195).

(خود را به دست خود ، به هلاكت نيفكنيد).

(...أَنَّه مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغيرِنَفسٍ اَوفَسادٍفي الاَرضِ فكَاَنَّماقََتَلَ النّاس جَميعاًومَنْ اَحْياها فكاَنَّمااَحْيَاالنّاسَ جميعاً ...)(مائده/32).

............

قطع اعضاي رئيسه

باتوجه به آن چه كه در بالا اشاره شد بدون شك اگر قطع عضو موجب هلاكت و نابودي فرد شود چنين عملي حرام مي باشد و در اين ميان فرقي نمي كند كه فرد اهداء كننده رضايت به چنين عملي داشته باشد يا رضايت نداشته باشد چرا كه اين كار يكي از مصاديق بارز خودكشي مي باشد و عمل خودكشي هم علاوه بر حرام بودنش از گناهان كبيره مي باشد.

در قتل نفس كه از گناهان كبيره بلكه از اشد كبائر است فرقي بين كشتن خود يا ديگري نيست؛ پس كسي كه انتحار و به سببي از اسباب خودش را هلاك مي سازد تمام عقوبت هايي كه بر قتل نفس مترتب مي شود براي او هم هست و فرقي در اقسام خود كشي نيست به اين كه با حربه اي خود را مقتول سازد و يا سم به خورد و يا خود را بلندي پرتاب كند و يا ترك خوردن و آشاميدن كند و يا ... (دستغيب، 1383، ج1، ص112).

.....................

قطع اعضاي غير رئيسه

..................

بررسي استفتائات مراجع در خصوص اهداي عضو محكومين به اعدام و حبس ابد

.................

اولياي دم چه كساني هستند؟                                

..............

جنبه ي عمومي:

...........

جنبه ي خصوصي:

..............

اولياي دم در جنبه خصوصي جرم

...........

اختيارات اولياي دم در انتخاب شيوه­ي سلب حيات جاني

...............

لزوم رضايت يا عدم رضايت جاني در شيوه­ي قصاص از طريق اهداي اعضا

.................

بررسي شبهه­ي (برداشتن اعضا از بدن جاني اثري زياده بر مقتضيات اصل مماثلت)

...............

مزاياي قصاص به روش اهداي اعضا:

............

تامين عضو براي نيازمندان و متقاضيان دريافت عضو

..................

فهرست منابع

 

1. قرآن كريم.

2. نهج البلاغه.

3. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (1404ق)، المغني، 12جلدي، بيروت، دارالكتب العربي.

4. ابن منظور، جمال الدين محمد (بي تا)، لسان العرب، 15جلدي، نرم افزار مجموعه آثار شيخ طوسي.

..............

قيمت محصول : 23000 تومان

دانلود
برچسب

مباني نظري طريقيت موضوعيت شيوه­ي مجازات

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۷:۵۵

پاورپوينت تيم و گروه

پاورپوينت تيم و گروه

فرمت فايل : pptx

حجم : 331

صفحات : 45

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

عنوان: پاورپوينت تيم و گروه

فرمت: پاورپوينت(قابل ويرايش)

تعداد اسلايد: 45 اسلايد

دسته: مديريت

اين فايل شامل پاورپوينتي با عنوان "تيم و گروه"بوده و در 45 اسلايد همراه با توضيحات كامل تهيه شده است كه مي تواند به عنوان سمينار در كلاس (ارائه كلاسي) رشته مديريت مورد استفاده قرار گيرد. بخشهاي عمده اين فايل شامل  موارد زير است:

مقدمه

تعريف گروه

تعريف گروه از ديد جامعه شناختي

شاخصهاي چهار گانه جامعه شناختي گروه

مراحل تكامل گروه

الگوي پنج مرحله اي تكامل گروه

مرحله اول:شكل گيري

مرحله دوم:در گيري

مرحله سوم:انسجام

مرحله چهارم: تكامل

مرحله پنجم : از هم پاشيدن

يكي ديگر از مدلهاي مراحل تشكيل گروه

انواع گروه ها

تعريف گروههاي رسمي و غير رسمي

گروه فرماندهي(گرداننده، كاركردي)

گروه كار

گروه پروژه

انواع شوراها

گروه دوستي

گروه ذي نفعان

گروه مرجع

دلايل تشكيل گروه

عوامل موثر بر عملكرد گروه ها

عواملي كه باعث انسجام گروه مي شود

عواملي كه باعث كاهش انسجام مي شود

تعريف تيم

تفاوت تيم با گروه در چيست؟

نمودار مقايسه تيم وگروه

انواع تيم

تيم حل كننده مسئله

 تيم خود گردان

تيم متخصص

عوامل موثر در اثربخشي تيم ها

اندازه يا بزرگي تيم

تخصيص نقش و بهبود عملكردها

تعهد به هدف مشترك

تعيين هدفهاي خاص

رهبري و ساختار

نقصان پذيري تيم و حساب پس دهي

ارزيابي عملكرد و سيستم پاداش

اعتماد متقابل

9 نقش تيم

بخشي از متن پاورپوينت:

امروزه محيطهاي كاري  تغيير، تحول و انطباق با آن را ارج مي نهند. سازمانها در تلاش خود براي بهره وري بيشتر ،كيفيت جامع،رضايت مشتري و بهبود كيفيت زندگي كاري شكلهاي متنوع  و جديدي انتخاب مي كنند.آنها در جستجوي اندازه كوچكتر ،ساختار هاي تخت تر،عمليات منعطف تر و البته راههاي جديد وخلاق استفاده از گروهها به عنوان شالوده بسياري از  بهبودهاي عملكرد سازمان هستند. پس وجود گروهها جنبه اجتناب ناپذير زندگي امروزي است.سازمانهاي مولد با وجود گروههاي كار مي توانند به حيات خود تداوم بخشند، ولي از آنجائيكه تلاشهاي گروهي مي توانند ابعاد وجودي مثبت و منفي را در افراد بروز و ظهور دهد،مديران امروزي نياز دارند كه شناخت خوبي از گروهها و فراگردهاي گروهي داشته باشند تا هم از گرفتار شدن در دام آنها اجتناب ورزند وهم بتوانند استعداد وسيع آنها را به كار گيرند.

پاورپوينت تهيه شده بسيار كامل و قابل ويرايش بوده و به راحتي مي توان قالب آن را به مورد دلخواه تغيير داد و در تهيه آن كليه اصول نگارشي، املايي و چيدمان و جمله بندي رعايت گرديده است.

قيمت محصول : 12000 تومان

دانلود
برچسب

پاورپوينت تيم و گروه تيم و گروه تحقيق تيم و گروه مقاله تيم و گروه دلايل تشكيل گروه عوامل موثر بر عملكرد گروه ها عواملي كه باعث انسجام گروه مي شود

موضوع:
برچسب‌ها: پاورپوينت تيم و گروه،

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۷:۳۴

پاورپوينت ايجاد و پرورش نيروي كار خلاق و نوآور در سازمان

پاورپوينت ايجاد و پرورش نيروي كار خلاق و نوآور در سازمان

فرمت فايل : ppt

حجم : 3804

صفحات : 57

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

عنوان: پاورپوينت ايجاد و پرورش نيروي كار خلاق و نوآور در سازمان

فرمت: پاورپوينت(قابل ويرايش)

تعداد اسلايد: 57 اسلايد

دسته: مديريت

اين فايل شامل پاورپوينتي با عنوان "ايجاد و پرورش نيروي كار خلاق و نوآور در سازمان"بوده و در 57 اسلايد همراه با توضيحات كامل تهيه شده است كه مي تواند به عنوان سمينار در كلاس (ارائه كلاسي) رشته مديريت مورد استفاده قرار گيرد. بخشهاي عمده اين فايل شامل  موارد زير است:

تعريف خلاقيت

تعريف خلاقيت از ديدگاه سازماني

ضرورت خلاقيت

تعريف نوآوري

تقسيم بندي سازمانها براساس ميزان خلاقيت وتوجه آنهابه توسعه وتغيير

ويژگي سازمانهاي خلاق

نقش‌هاي نوآور در سازمان

عوامل موثر بر خلاقيت

انواع تفكر

تفكر واگرا

تفكر همگرا

مراحل تفكر خلاق

ويژگي هاي افراد داراي تفكر خلاق

چگونه تفكر خلاق را در خود و ديگران پرورش دهيم ؟

نقش مديران در ايجاد سازمان خلاق

نوآوري در سازمان

اصول مديريت براي نوآوري

تكنيكهاي خلاقيت ونوآوري

يورش فكري

چهار قانون اساسي براي تكنيك يورش فكري

تكنيك دلفي

تكنيك گروه اسمي

شرايط ايجاد خلاقيت و نوآوري

فضاي خلاق

عناصر سيستم مديريت استعداد

ويژگيهاي فرهنگ نوآور

ويژگيهاي افراد خلاق

فرصتهاي خلاقيت

فراگرد هاي خلاقيت

ايجاد نگرش موافق براي پذيرش افكار و طرحهاي جديد

افزايش حساسيت افراد نسبت به مساله

مهيا ساختن شرايط خلاقيت

ايجاد سلاست فكر

پيشنهادهاي عملي براي افزايش سلاست فكر

استمرار فعاليت ضمير ناخودآگاه بر روي مساله

در خشش ناگهاني يك فكر

موانع خلاقيت ونوآوري درسازمانها

بخشي از متن پاورپوينت:

}  خلاقيت يعني ارائه فكر و طرح نوين براي بهبود و ارتقاي كميت يا كيفيت فعاليتهاي سازمان «مثلا افزايش بهره وري، افزايش توليدات يا خدمات، كاهش هزينه ها، توليدات ياخدمات از روش بهتر، توليدات يا خدمات جديد و...»

پاورپوينت تهيه شده بسيار كامل و قابل ويرايش بوده و به راحتي مي توان قالب آن را به مورد دلخواه تغيير داد و در تهيه آن كليه اصول نگارشي، املايي و چيدمان و جمله بندي رعايت گرديده است.

قيمت محصول : 12000 تومان

دانلود
برچسب

پاورپوينت ايجاد و پرورش نيروي كار خلاق و نوآور در سازمان ايجاد و پرورش نيروي كار خلاق و نوآور در سازمان تحقيق ايجاد و پرورش نيروي كار خلاق و نوآور در سازمان تعريف خلاقيت ضرورت خلاقيت تعريف نوآوري ويژگي سازمانهاي خلاق نقشهاي نوآور در سازمان عوامل موثر بر خلاقيت

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۶:۲۴

تحقيق علل فردي و اجتماعي بزهكاري و پيشگيري از بزهكاري اطفال

تحقيق علل فردي و اجتماعي بزهكاري و پيشگيري از بزهكاري اطفال

فرمت فايل : doc

حجم : 343

صفحات : 519

گروه : حقوق

توضيحات محصول :

علل فردي و اجتماعي بزهكاري و پيشگيري از بزهكاري اطفال

بخشهايي از متن:
 انسان شناس و محقق و نويسنده آمريكائي نشان داد كه جنايتكار در وزن بدن،طول اندام،پهناي شانه ها، فراخي سينه و ظرفيت جمجمه از غير جنايتكاران كمتر و پائين تر است وبه عكس جنايتكاران داراي بيني پهن تر،گوشهاي كوتاهتر،چشماني خيلي روشن يا خيلي تيره هستند.بدن آن ها،به استثناي سر،كم مو و رنگ موي سرشان خرمايي است.
ملاحظات هوتن احياي نظزيه لومبروزوست. هوتن هم مي گويداين نتايج را بر اساس تحقيقات آماري به دست آورده ام.وي در طي 12 سال ،با كار توان فرسا ،اجزاي بدن 13837 نفر زنداني و 3203 نفر ناكرده بزه را اندازه گيري كرد و دريافت كه بزهكاران به زيبائي افراد ناكرده بزه نيستند و ميانگين قد و وزن افراد ناكرده بزه از ميانگين قدووزن افراد بزهكار بالاتر است همچنين بزهكاران در مقايسه با افراد ناكرده بزه از تناسب كمتري برخوردارند. از نظر سيما شناسي ضايعات نامطبوع و زننده در ميان آنان خيلي فراوان است.
...

علل اجتماعي بزهكاري

مشكلات ناشي از زندگي خانوادگي
خانواده عبارت از يك واحد اجتماعي است كه از ادواج زن و مردي به وجود مي آيد و فرزندان آنها كامل كننده آن خواهند بود.
خانواده از نخستين نظام نهادي، عمومي و جهاني است كه براي رفع نيازمندي هاي حياتي انسان و بقاي جامعه ضرورت تام دارد. خانواده در عين حال كه كوچك ترين واحد اجتماعي است، هسته ي اصلي جامعه و پايه و مبناي هر اجتماع بزرگ بوده و از مهم ترين نهادهاي اجتماعي موجود در جامعه انساني است.
...

منبع : ندارد

قيمت محصول : 18000 تومان

دانلود
برچسب

تحقيق علل فردي بزهكاري پيشگيري بزهكاري اطفال

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۶:۰۷

مباني نظري حج وقصد قربت

مباني نظري حج وقصد قربت

فرمت فايل : docx

حجم : 37

صفحات : 22

گروه : مباني و پيشينه نظري

توضيحات محصول :

مباني نظري حج وقصد قربت

 

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)
نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

بخش هايي از محتواي فايل پيشينه ومباني نظري:

 

فهرست مطالب:


مفاهيم لغوي حج
جمع بندي و نتيجه گيري
مفاهيم اصطلاحي حج
ويژگي هاي كعبه
بيت عتيق
ملجأ ومرجع مردم
مفهوم نيت و عمل خالص از منظر امام صادق
حج و قصد قربت
پاداش قصد قربت در حج
تلبيه
طواف
مفهوم طواف
پيشينه طواف
شباهت طواف و نماز
تفاوت نماز و طواف
رسيدگي به حاجت مؤمن ،مجوز قطع طواف
حجر الاسود
مقام ابراهيم
زمزم
پيشينه چاه زمزم
صفا و مروه
راز تسميه صفا و مروه
عرفات
مشعر
راز تسميه مشعر
منا
راز تسميه منا
اعمال منا
امام حسين و حقيقت منا
    منابع و مآخذ

بخش اول: مباني نظري
مفاهيم لغوي حج
1.معناي واژه ي عربي حَج يا حِج، دليل و برهان آوردن و امري مهم راقصد كردن،ذكر شده است.(مير ابوالقاسمي،1389،ص1)
2.حج: قصد كردن،آهنگ كردن،باحجت و دليل بر كسي غالب شدن،آمد و شد كردن باكسي،قصد بيت الله كردن،قصد طواف كعبه كردن،به زيارت كعبه رفتن.(عميد،1375،ص926)
3.حج:آهنگ كردن،آهنگ كردن به چيزي،قصد،غلبه كردن به حجت بر كسي،منفعت كردن،شاد شدن،باز داشتن،معاد،برّ،قصد طواف كعبه كردن به نيت عبادت و به جاي آوردن آن،زيارت خانه ي خدا با شرايط معلوم.(دهخدا،1377،صص8685-8684)

جمع بندي و نتيجه گيري
به نظر مي رسد همه ي معاني حج در اين قسمت به سه معني باز گردد:
1.قصد و آهنگ كاري را كردن
2.رفت و آمد
3.پيروزي دراستدلال،كه دو معني اول متناسب با معني اصطلاحي آن است.(شربتي،1383،ص4)

مفاهيم اصطلاحي حج
1.حج از مهمترين احكام عبادي ويكي از اركان اسلام است،كه در ماه ذيحجه ي هرسال با مراسمي مخصوص و باشكوه در مكه برگذار مي شود.(مير ابوالقاسمي،1389،ص1)
2.مراد از حج در متون و منابع اسلامي،از جمله منابع فقهي،عازم شدن به سمت بيت الله الحرام به منظور به جا آوردن اعمال و عباداتي ويژه در زماني خاص است.به تعبيربرخي فقها،اصطلاح فقهي حج بر مجموعه اعمالي دلالت دارد كه در مكانهايي خاص در مكه انجام مي شوند.(همان)
3. از جمله معاني شايع حج در منابع فقهي،به ويژه هنگامي كه در برابر اصطلاح"عمره"به كار مي رود،آن بخش از احكام و مناسك حج است كه در چهارچوب مناسك عمره قرار نميگيرد ودر حديثي،مراد از تعبير قرآني "حج اكبر"(توبه،3)حج سال نهم هجري كه مسلمانان و مشركان با يكديگر حج گزاردند ذكر شده است.به علاوه گاه مراد از حج اكبر،حج پيامبراكرم(ص)يا حجي كه در آن،روز عرفه باجمعه مصادف شود،دانسته اند.همچنين تعبير مذكور بر حج تمتع يا بخشي از مناسك آن و در برابر،حج اصغر بر عمره تمتع اطلاق شده است.منظور از روز حج اكبر(يوم الحج الاكبر)در احاديث،روز عيد قربان و نيز روز عرفه(روز نهم ذيحجه)دانسته شده است.(همان)
4. حج:زيارت بيت الله در مكه كه بر هر مسلمان بالغ و عاقل و تندرست اعم از مرد و زن به شرط داشتن استطاعت،در تمام مدت عمر،يك مرتبه واجب است.حج بر سه قسم است:حج افراد،حج قران و حج تمتع.حج افراد و قران براي مردم مكه و كساني است كه در فاصله ي 16فرسخي مكه يا كمتر از آن،اقامت دارند و بايد در خانه ي خود يا در ميقات پيش از مكه احرام بگيرند.حج تمتع براي كساني است كه در بيش از16فرسخي مكه اقامت دارند و بايد از ميقات احرام بگيرند و به مكه بروند و همينكه خانه هاي مكه را ببينند تلبيه بگويند و هفت مرتبه طواف كعبه كنند.(عميد،1375،ص926)
5. در فقه اسلامي:مجموعه اي از اعمال كه در مكه و اطراف آن به جاي مي آورند.حج عبادتي است كه اقدام به ان در صورت وجود استطاعت مالي و صحت مزاج و امنيت،واجب و هرشخص بالغ و عاقلي،مكلف است در تمام عمر،يك مرتبه آن را اتيان كند.(دهخدا،1377،صص8685-8684)
6. فاضل هندي گويد:حج به قصد خانه خدا در مكه با انجام مناسك مخصوص در نزديك خانه خدا است.(موحدي،1377،ص7)


ويژگي هاي كعبه
«إنّ أوَّلَ بَيتِ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذي بِبَكَّهٍ مُباركاً وهُديً لِلعالَمين»(آل عمران،آيه96)
الف) نخستين خانه
شايدتصور شود كه كعبه نخستين خانه اي است كه بنا شده وقبل ازآن خانه اي وجود نداشته است. اين مطلب ازظاهر آيه استنباط نمي شود. فخر رازي معتقد است: «آيه دلالت نمي كند كه كعبه اولين خانه اي است كه خداوند تعالي خلق كرده است و بدينسان حاكي از آن نيست كه اولين خانه اي است كه در زمين پديد آمد. بلكه آيه دلالت مي كند كه آن اولين خانه اي است كه براي مردم وضع شده است واينكه براي مردم وضع شده اقتضا مي كند كه ميان همه ي مردم مشترك باشد، اما ساير خانه ها، هركدام اختصاص به فردي ازمردم دارد. واينكه خانه بين خانه بين همه مردم مشترك است،اين اشتراك به ثمر نمي رسد،مگرهنگامي كه خانه براي طاعات وعبادات وقبله مردم باشد.» ظاهراً اين تفسيرباظاهرآيه بيشترسازگاري دارد.حضرت علي (ع) نيزدرتوضيح اولين خانه مي فرمايند: «مَعناه إنّ أوَّلَ بَيت وُضِعَ لِلعباده... » براساس اين تفسير ،اين خانه درمبارك بودن وهدايت خلق ومحل عبادت بودن اول است.
ب) خانه مبارك
ويژگي ديگر خانه اين است كه مبارك است. لازم است درمعناي مبارك اندكي تأمل كنيم تا ازفروغ كعبه بهره بيشتري ببريم.
- راغب مي گويد: «بركت، ثبوت خيرالهي است درچيزي ومبارك چيزي است كه درآن ،اين خير وجود دارد.... وچون خير الهي از جايي وبه صورتي صادر مي شود كه احساس نمي گيرد وبه گونه اي است كه شمرده نمي شودومحدوديتي ندارد، به هرچيزي كه ازآن ،افزوني غير محسوس مشاهده شود، مبارك گفته اند.»
- علامه طباطبايي (ره) درتوضيح مبارك مي گويد: «كعبه مباركه، مفاعله از بركت است كه عبارت باشد ازخير كثير. پس كعبه رامبارك مي گويند، چون خير فراوان وزيادي برآن افاضه ودرآن قرار داده شده است واگرچه مبارك بودن خانه كعبه، شامل بركات دنيوي واخروي هردو مي شود، ليكن با درنظر گرفتن تقابلي كه با جمله «هديً للعالمين» پيدا كرده، روشن مي شود كه مراد ازآن تنها بركات دنيوي است، كه عمده وفور ارزاق وتوجه مردم به عمران وآبادي آن به واسطه حج است. بنابراين مبارك شدن كعبه، همانا جامه عمل پوشانيدن به دعاي حضرت ابراهيم است كه درآيه « رَبَّنا إِنّي أَسكَنتُ مِن ذُرِيَّتي بِواد غَيرِ ذي ذَرع عِندَ بَيتكَ المُحرَّم ربَّنا ليُقيموا الصَّلوه فَاجعَل أفئِده مِنَ النّاسِ تَهوي إليهِم وارزُقهُم مِنَ الثّمَرات لَعَلَّهُم يَشكُرون» به آن تصريح شده است.
به هرحال اين نكته كه «مباركاً» بركات دنيوي رادربر مي گيرد وقابل قبول است. اما اينكه بركت خانه تنها محدود به دايره حرم ومكه باشد پذيرفتني نيست، ازاطلاق آيه برمي آيد كه بركت خانه براي ناس وهمه مردم بوده ودامنه اش وسيع وگسترده است.
ج) هدايت عمومي وهمگاني
«هدي اللعالمين» كعبه عامل هدايت جهانيان است. هدايتش به ساكنين مكه ويا به حجاجي كه از دور ونزديك به زيارت آن مي آيند، محدود نمي شوند، كه همه رادر برمي گيرد. وحتي محدود به دوران اسلام هم نمي شود. قبل از بعثت پيامبر(ص) هم علي رغم آنكه مراسم حج آلوده به خرافات ونادرستيهابود، مع ذلك جلوي پاره اي از كجروي ها را مي گرفت وجايگاه هدايت بود. كعبه درحقيقت مسلمانان رابه سعادت دنيوي كه همان وحدت كلمه ويگانگي امّت باشد، رهبري وغيرمسلمانان راهم بيدار مي كند تابه نتايج وحدت اسلامي وهماهنگي قواي مختلف ومتشتّت آن پي برده، از خواب غفلت بيدارشوند. ازاينجا دانسته مي شود كه اولاً هدايت وراهنمايي آن، هم راجع به سعادت دنيوي است وهم اخروي، چنان كه نحوه ي هدايتش عموميت داشته، جميع مراتب هدايت راشامل مي شود، ثانياً هدايتش مربوط به عالم خاص ودسته مخصوصي چون فرزندان ابراهيم يا عرب يامسلمانان نبوده بلكه شامل تمام جهانيان است.(حسيني كشكوئيه،1372،صص40-35)
بيت عتيق
« وليطَوَّفوا بِالبَيتِ العَتيق»(حج،آيه29)
«ثُمّ محلّها إلي البَيتِ العَتيق»(حج،آيه23)
ازاوصافي كه قرآن كريم براي كعبه درسوره حج بيان نموده است، عتيق است. اين كلمه دو باردر قرآن كريم آمده است.
چند معني براي عتيق ذكرشده است: قديم، كريم، آزادو... .
مفسرين درخصوص تعبير خانه به بيت عتيق، چنان كه درقرآن مجيد وارد است« وليطوفوا باالبيت العتيق»_ داراي اقوالي مختلف اند:
1.اولين معنا همان (قديم) بودن آن است كه درقرآن نيز بدان اشاره شده: «إنَّ أَوَّلَ بَيتِ وُضِعَ لِلنّاسِ.»
2.علامه طباطبايي درالميزان درخصوص عتيق مي نويسد: به خاطر قدمت اين خانه، عتيق ناميده شده است. چراكه ازبناي اين خانه 4000 سال مي گذرد، پس اين خانه اولين وقديمي ترين خانه است. (زيرك،1388،ص91)
3.بعضي آن راازعتيق مشتق شده ازعتق شمرده اند كه به معني آزاد است وخانه را ازاين جهت عتيق دانند كه ازخريد وفروش آزاد است.
4.برخي گفته اند: از آن جهت عتيق است كه ازحوادث طوفان آزاد مانده ويا ازشر جباران وتعرض ايشان آزاد است.(سحاب،1358،ص21)
5.درسوره حج اين خانه، خانه عتيق ناميده شده ،چه از زمان حضرت آدم تاكنون محل اجتماع انسان ها بوده وآيندگان بامشاهده آثار وجاي پاي پيامبران وپيشينيان، خودرا با آنان همگام ودريك مسير مي بينند وبا همه انسان ها درطول تاريخ احساس همبستگي مي كنند.(بي آزارشيرازي،1379،ص16)
6.عتيق يعني آزاد وعتق يعني آزادي، اين خانه آزاد است، نظير ديگر مساجد نيست كه گاهي ملك كسي باشد وگاهي مسجد ساخته شود. خانه اي است كه ابداً ملك كسي نشده ومالكي جزخدا نداشته وندارد. خانه اي است كه از رقيّت ومالكيت وملكيّت غير خدا آزاد است. طواف اطراف اين خانه، انسان را آزاد مي كند كه ملك كسي نشودوبنده كسي نگردد، نه ملك مالك درون شود ونه ملك مالك برون.(آملي،1380،ص10)
7.راغب، عتيق را اين چنين معنا مي كند: « العتيق المتقدّم في الزّمان أوالرّتبه » وبه خاطر همين است كه كريم وقديم را عتيق گويند وبه كسي كه ازبندگي آزادشده عتيق گويند.(راغب،1362،ص321)
8.ازمعاني عتيق (كريم) است. علت نامگذاري خانه را به بيت عتيق به خاطر كريم بودن آن ذكر كرده اند: «قيل لِأنّه بَيتٌ كريمٌ{ نبّاه كريم } كما يقال: عتاق الخيل (والعير) للكَريم منهُما» اين معنا گرامي بودن وشرافت خانه وفضيلت آن را برساير خانه ها مي رساند.(حسيني كشكوئيه،1372،ص44)
پس مي بينيم كه عتيق داراي معاني گوناگون است واشكال ندارد كه همه آن معاني رادر برداشته باشد.


ملجأ ومرجع مردم
«وإذا جَعَلنا البَيت مَثابه للنّاسِ وأمناً... »(سوره بقره،آيه125)
ازجمله مشخصات بيت اين است كه (مثابه للنّاس) است.
- (مثابه )به معني مرجع وبازگشتگاه هست، محلي كه هرساله مردم بدان رجوع مي كنند.(حسيني كشكوئيه،1372،ص47)
- طبرسي وجوه مختلفي درتفسير« مثابه للنّاس » بيان مي كند.از جمله اينكه: مردم هرسال به كعبه بازمي گردند –يعني اينكه اين امر تنها يكبار در زمان برمردم نيست اين قول از حسن است- ودر خبر وارد شده كه هركس ازمكه برمي گردد وقصد حج درسال بعد راداشته باشد عمرش افزوده مي شود وهركس ازمكه خارج شود وقصد بازگشت به سوي آن رانداشته باشد اجلش نزديك مي گردد وگفته شده معنايش اين است كه حج انجام مي دهند ودوباره به آن بازگشت مي كنند ونيز گفته شده : مثابه ،پناهگاه وملجأ ونيز محل اجتماع است. معلني مختلف تأويلش اين است كه پي درپي به مكه مراجعه وبازگشت مي كنند.(مجمع البيان،ج1،ص204)
مفهوم نيت و عمل خالص از منظر امام صادق
ازجمله مباحثي كه درنظام عبادات جايگاه ويژه اي دارد، موضوع نيت وقصدقربت است. قرآن كريم هدف خلقت انسان راآزمايش براي مشخص شدن انسان هايي كه عمل نيكو وخالص انجام مي دهند، بيان مي كند: «.... خَلَقَ المَوت والحَيوه لِيَبلُوَكُم اَيٌّكُم اَحَسنُ عَمَلاً... »
امام صادق(ع) عمل صالح رااين گونه تعريف نموده اند: «والعَمَل الخالص، اَلَّذي لاتُريدُ أَن يُحمَدك عَلَيه أَحَداً الا الله عَزَّوَجَلَّ والنيَّهٌ افضَلُ مِنَ العَمَلِ ،ألا وَإِن النيّه هِيَ العَمَل ،ثُمَّ تلاقولَه عزَّوجلَّ "قُل كلُّ يَعمَل عَليَ شاكِلَته"يعني علي نيّته». عمل خالص آن است كه انسان نخواهدكسي غيراز خداوند متعال اورابه خطرعمل خيرش ستايش كند.
دقيقاً به علت اهميت زياد نيت است كه امام علي آن را افضل ازخودعمل مي شمارند.يعني اگرنيت نباشدويا خالص نباشد، عمل وشكل آن ارزش نداردودرجمله بعدي مي فرمايد نيت درواقع اصل است، يعني عمل بدون نيت خالص، به قدري بي ارزش است كه بدون نيت، گويي عملي نيست و در حديث ديگرحضرت رسول فرموده اند: « نيت المؤمن خير من عمله ونيت الكافرشرّ من عمله وكل عامل يعمل علي نيّته».
برهمين اساس درعلم اصول فقه ،واجبات رابه تعبدي وتوصلي تقسيم كرده اند.درواجب توصلي فقط انجام و تحقق عمل مطلوب است وقصدونيت خاصي نيازنيست. درمقابل واجب تعبدي ياعبادات آن قسم واجباتي است كه علاوه برانجام عمل، بايدباقصدقربت انجام گيرد. شكي نيست كه حج يك واجب تعبدي است، يعني انجام مناسك بايدهمراه باقصدقربت باشدوبدون نيت خاص.(زيرك،1388،ص207)
درقصدقربت همين مقداركافي است كه مكلف درمتن عمل ازآغازتا انجام چنين نيت كند كه اين كار رابه دستورخداوند انجام مي دهم. چنين كاري درعبادي بودن آن عمل ،كفايت مي كند.(جوادي آملي،1383،ص176)
حج و قصد قربت
حج( تمتع، قران وإفراد) وعمره ازعناوين قصدي وقربي است. ازاين روبايد درآن به دوچيزتوجه وآن را قصد كرد، يكي عنوان عمل وديگري غايت وهدف آن كه تقرب به خدا است.همه اركان واجزاي زيرمجموعه اين عناوين نيزقصدي است وهمچون خودحج وعمره امتثال آن ها بدون قصدعنوان مخصوص به هركدام حاصل نمي شود؛ البته همان قصداجمالي اول كه سايه افكن برامورمذبورباشد كافي است.(جوادي آملي،1383،ص176)
پاداش قصد قربت در حج
قالَ الصادقُ (ع): «لَمّا حَجَّ موسي نَزَلَ عليهِ جِبرئيلُ فقالَ لَهُ موسي ياجبرئيل ... ما لِمَن حج هذا البيتَ بنيَّه صادقهِ ونَفَقَهُ طيبه؟ قال: "فَرَحَجَّ إلَي اللهِ عزوجل ، فَأوحَي الله تعالي إليه"قُل لَهُ: أجعَلَه فِي الرَفيقِ الأعلي مع النَّبيينَ والصِّديقينَ والشُّهداءِ والصّالحينَ وحَسُنَ اُولئِك رفيقاً؛امام صادق فرمودند: هنگامي كه موسي حج انجام داد،جبرئيل بروي نازل شد، سپس موسي به اوگفت :اي جبرئيل براي كسي كه حج اين خانه رابانيتي صادق وهزينه اي پاك به جاي آورد، چه پاداشي مقررشده است؟ جبرئيل بدون پاسخ به سوي خداوند عزوجل بازگشت وپاسخ آن راجوياشد. خداوندبه او وحي كردوفرمود: به اوبگو وي رادرملكوت اعلي همراه وهمنشين باپيامبران وصديقان وشهيدان وصالحان قرارخواهم دادواين ها همراهان خوب وشايسته اي هستند»(شالچي،1389،ص195)
درجايي ديگرمي فرمايند: « الحجِّ حجّان، حجُّ لِلله وحجُّ للنّاس، فَمَن حجّ للله كان ثَوابه علي اللهِ الجنّه ومن حجّ للنّاس كان ثوابه علي النّاس يوم القيامه؛ حج دونوع است ، حج براي خداوحج براي مردم. هركه براي خداحج كند،پاداش اوبهشت است وهركه براي مردم حج كند، درقيامت پاداش خود رابايداز مردم بگيرد»(قرائتي،1387،ص43)
امام سجاد (ع) مي فرمايند: «من حجّ يُريدُ به وجه اللهِ لايُريدُ رياءً ولاسمعهً غَفَرَلله؛ البته كسي كه درحج هدفي جزخدانداشته باشد، ودرفكرديدن وشنيدن وستايش مردم نباشد، حتماًخدا اورا مي بخشد» (همان)
تلبيه
يكي ازاجزاي واجب عقداحرام ،تلبيه است. تلبيه ،ذكرمخصوصي است كه بعدازاحرام نيزتا رسيدن به مكان معين يا فرارسيدن زمان خاص، تكرار آن مستحب است. تكرار تلبيه درهرفراز ونشيب ودرهرمعراج وحضيضي براي آن است كه انسان درهرآني ،آن عهد الهي خودرا تجديد كند.
شايد راز اين كه پيامبر مكرم اسلام مظهرعظيم ترين اسماي الهي است اين باشدكه اوبهترين كسي است كه حج گزارده وبه همه اسرارحج وبه ويژه تلبيه پاسخ داد. حج پيامبر موازي وبرابر معراج بود. چنان كه امام صادق دربيان علت احرام پيامبرازمسجدشجره فرمودند:« چون آن حضرت به آسمان برده شدوبه موازات شجره رسيد نداداده شد وآن حضرت گفت: لبيك،آن گاه ندارسيد كه آيا تورا يتيمي نيافته كه درپناه خودجاي داديم؟ آيا تورادر كودكي دربيابان مكه ره گم كرده وحيران نيافته وراهنمايي نكرديم؟ آن حضرت گفت: « إنّ الحَمدَ وَالنِّعمَه وَالمُلكِ لَكَ لاشريكَ لَكَ»(جوادي آملي،1383،ص179)
طواف
يكي ازواجبات حج ،طواف بيت الله الحرام است. برهر انسان حج گزاري كه حج تمتع به جاي مي آورد، سه طواف واجب است: طواف عمره تمتع ، طواف حج تمتع ، طواف نساء.
مفهوم طواف
طواف مصدر(طاف- يطوف)بوده ودر لغت گرد چيزي گشتن ودر اصطلاح پيرامون كعبه گرديدن است.(قاضي عسگر،1381،ص84)
پيشينه طواف
پيشينه طواف به هزاران سال قبل ازهبوط حضرت آدم به زمين بازمي گردد. فرشتگان درناحيه (ردم) ازآدم استقبال كرده، به اوگفتند: مادوهزار سال پيش ازتو به اين خانه حج گزارديم .آدم پرسيد: شماهنگام طواف چه مي گوييد؟ گفتند: مي گوييم:«سُبحانَ اللِه والحَمدُللله وَلا إلهَ اِلا الله واللهُ اكبر.»(همان،ص85)
در روايتي به نقل ازامام صادق(ع) آمده است: آن گاه كه خداوند به ملائكه فرمود: «إنّي جاعل في الارض خليفه ،قالوا أتجعل فيها من يفسد فيها ويسفك الدّماء ونحن نسبح بحمدك ونقدس لك ...»من در روي زمين جانشين قرارخواهم داد.فرشتگان گفتند: پروردگارا آيا كسي رادر زمين قرارمي دهي كه فسادوخونريزي مي كند؟ ماتسبيح وحمدتو رابه جاي مي آوريم.

 

قيمت محصول : 17000 تومان

دانلود
برچسب

مباني نظري حج وقصد قربت مباني نظري حج قصد قربت مفهوم نيت و عمل خالص از منظر امام صادق شباهت طوا

موضوع:
برچسب‌ها: مباني نظري حج وقصد قربت،

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۴:۵۷

مقاله روابط عمومي و ارتباطات ؛ تكنولوژي و تكنيكها

مقاله روابط عمومي و ارتباطات ؛ تكنولوژي و تكنيكها

فرمت فايل : doc

حجم : 86

صفحات : 227

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

مقاله روابط عمومي و ارتباطات ؛ تكنولوژي و تكنيكها

فهرست مطالب
مقدمه
بخش اول تاريخچه روابط عمومي در جهان
بخش دوم تاريخ روابط عمومي در ايران
تعاريف : روابط عمومي
موقعيت ها و وظايف روابط عمومي
نتيجه گيري
دانش و تكنولوژي در ارتباطات
مراحل تكامل ارتباطات انساني
ارتباطات در روابط عمومي
مردمداري در دهكده جهاني
الف)ايجاد ، حفظ و تداوم اطلاع‌رساني
ب)ايجاد ، حفظ و تداوم پاسخگويي
ج)ايجاد ، حفظ و تداوم تفاهم
ارتباطات ميان فردي اثربخش
انواع روابط انسان با محيط
آيين گفتگو
وجود ارتباط انسان با حيوانات
ارتباطات انسان با طبيعت
ارتباطات انسان با ماشين
فعاليت درون سازماني برون سازماني
از ديگر وظايف روابط عمومي
مهمترين وظايف برون سازماني
روابط عمومي
ويژگيهاي كارشناس روابط عمومي در ارتباط مردمي
تبليغات
ويژگيهاي كارشناسي روابط عمومي در رسانه ها
مرزهاي روابط عمومي و تحقيقات
فن آوري نوين در روابط عمومي
ويژگيهاي برنامه ريزي صحيح در مديريت زمان
آفتهاي عدم برنامه ريزي در روابط عمومي
بخش اول : فنون و تكنيك ديداري
بخش دوم : فنون و تكنيك هاي شنيداري
منابع و مأخذ
----------
مقدمه:
يكي از مشكلات روابط عمومي ها در كشورها ما فقدان منابع علمي و مكتوب در اين حوزه مي باشد از ديرباز و از زماني كه روابط عمومي عنوان يك رشته و حرفه در كشور ما متولد شد، به دليل آن كه تولد اين حرفه جديد بر اساس نيازها و
زير ساخت هاي موجود در كشور ما جوابگوي اين نهاد اجتماعي نبود، ساز و كازهاي مناسب هم براي توسعه و ارتقاء روابط عمومي ايجاد نشد ولي با گذشت زمان و ايجاد نيازهاي جديد در جامعه در حال گذرا ايران نياز به داشتن روابط عمومي هاي كارآمد بيش از پيش احساس شد. با سواد شدن درصد بيشتري از مردم، ايجاد تمايلات
تساوي طلبانه، بالا رفتن توقعات مردم از حكومت ها، گسترش وسايل ارتباط جمعي، اهميت يافتن هرچه بيشتر افكار عمومي، رشد صنايع و شركت هاي سهامي و ... از جمله اين عوامل به شمار مي روند.
...

قيمت محصول : 14400 تومان

دانلود
برچسب

مقاله روابط عمومي تكنولوژي ارتباطات تكنيكهاي روابط عمومي

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۴:۳۶

تحقيق مديريت و اصول و وظايف

تحقيق مديريت و اصول و وظايف

فرمت فايل : doc

حجم : 55

صفحات : 43

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

مديريت و اصول و وظايف

مديريت
مقدمه  :‏
موضوع بخش نخست اين تحقيق از وظايف يا اصول مديريت بحث مى‏كند. در مبحث وظايف مديريت، مستقيماً از انسان بحث نمى‏شود، بلكه از امورى بحث مى‏شود كه وظيفه مدير است؛ مانند برنامه‏ريزى و كنترل برنامه‏ها، سازماندهى و بودجه بندى. البته از مباحث مديريت، تحت عنوان «رفتار سازمانى» مطرح است كه موضوعاتى هم‏چون انگيزش، رهبرى و قدرت در آن مطرح مى‏شود؛

- وظايف مديريت چيست؟
مقدمه: مكاتب مديريت، شامل دوران‏هاى زير مى‏شود:
الف. دوران قبل از مديريت علمى‏
ب. دوران مديريت‏هاى كلاسيك‏
ج. مكتب روابط انسانى‏
د. تركيبى از ب و ج.
...
برنامه‏ريزى، سازماندهى، هماهنگى، رهبرى (انگيزش) و كنترل (نظارت). بيش‏تر علماى مديريت، به اين اصول پاى‏بند هستند. نويسنده نيز با پژوهشى كه كرده است، اين امر را تأييد مى‏كند و معتقد است كه در يك روند كلى، از دوران بى‏اصلى به اصول‏گرايى انبوه و سرانجام، به اصول تقريباً متسالم بالا رسيده است كه مى‏توان بر آن، تكيه و اعتماد كرد. اين اصول، در حقيقت، وظايف مديريت هستند كه بخش دوم اين تحقيق را تشكيل مى‏دهند. البته وظيفه هماهنگى، در ذيل سازماندهى طرح مى‏شود.
 برنامه‏ريزى :
برنامه‏ريزى مانند پلى است ميان جايى كه هستيم و جايى كه مى‏خواهيم به آن برسيم. برنامه‏ريزى يعنى انتخاب مأموريت‏ها، هدف‏ها و اقداماتى براى نيل به آن‏ها، كه مستلزم تصميم‏گيرى و انتخاب از ميان بديل‏ها براى اقدام آينده سازمان است.

برنامه‏ريزى اساسى‏ترين وظيفه در ميان وظايف مديريتى است. ديگر وظايف مديريتى، يعنى سازماندهى، رهبرى و كنترل، هدف هايى را پى مى‏گيرند كه در فرآيند برنامه‏ريزى پى‏گيرى شده است. برنامه‏ريزى جايگاهى را كه سازمان در آينده بايد در آن قرار گيرد، تعيين مى‏كند و سپس مجموعه‏هايى از اعمال كارساز را كه براى رسيدن به اين وضعيت، در آينده ضرورى است، انتخاب و اجرا مى‏كند. همه افراد، سازمان‏ها و گروه‏ها بايد براى فعاليت‏هاى خود برنامه‏ريزى كنند تا بتوانند به خواسته‏هاى خود جامه عمل بپوشانند.
...

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود
برچسب

اصول مديريت مقاله وظايف مديريت

موضوع:
برچسب‌ها: تحقيق مديريت و اصول و وظايف،

نويسنده :م
تاريخ: ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: ۰۹:۳۴:۰۸

مقاله مديريت استراتژيك و فرآيند آن

مقاله مديريت استراتژيك و فرآيند آن

فرمت فايل : doc

حجم : 287

صفحات : 19

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

مديريت استراتژيك

فهرست:
چكيده    1
پيشگفتار    2
مقدمه    2
تعريف مديريت    3
استراتژي    4
مديريت استراتژيك    5
تجزيه و تحليل محيطي    7
پايه‌گذاري جهت‌گيري‌هاي سازماني    7
هدف گذاري    8
تعيين و تدوين استراتژي‌ها    9
بسترسازي و اجراي استراتژي‌ها    9
كنترل استراتژي‌ها    11
مزاياي مديريت استراتژيك    15
منابع و مآخذ:
------
پيشگفتار
اين مقاله‌ به بحث مديريت استراتژيك مي‌پردازد؛ ابتدا بحث با تعريفي پيرامون مديريت و استراتژي آغاز و فرايند مديريت استراتژيك در پنج مرحله، تجزيه و تحليل محيطي، پايه‌گذاري جهت‌گيري سازماني، هدف‌گذاري، تعيين و تدوين استراتژي‌ها، بسترسازي و اجراي استراتژي‌ها و كنترل استراتژي‌ها توضيح داده شده است. مهارت‌هاي بنيادين شامل مهارت تعامل، تخصيص، نظارت و سازماندهي مي‌شود.
...

مزاياي مديريت استراتژيك

پژوهشهاي انجام گرفته، مزايايي را براي تفكر استراتژيك و تعهد عميق به فرايند مديريت استراتژيك قايل است، از جمله تفكر و تعهد استراتژيك:
1- سطوح مختلف مديريت سازمان را در تعيين اهداف، هدايت و راهنمايي مي‌كند.
2- شناسايي و پاسخگويي به موج تغييرات، فرصت‌هاي جديد و تهديدات در حال ظهور را تسهيل مي‌كند.
3- منطق مديريت را در ارزيابي نياز به سرمايه و نيروي كار تقويت مي‌سازد.
4-كليه تصميم گيري‌هاي مديران در زمينه‌ استراتژي را در كل سازمان هماهنگ مي‌نمايد.
5- سازمان را قادر مي‌سازد كه موقعيت واكنشي (Reactive) خود را به وضعيت كنشي و آينده‌ساز (Proactive) تبديل كند.
مزاياي فوق به سازمان‌ها توانايي آن را مي‌بخشد كه به جاي آن كه صرفاً پاسخگوي نيروهاي رقابتي بوده و در مقابل شرايط متغير حاكم بر خود واكنش نشان دهند، خود بر آنها تأثير گذارند.
...

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود
برچسب

مقاله فرآيند مديريت استراتژيك مزاياي مديريت استراتژيك

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ]
تاریخ امروز
پیوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
آمار بازدیدکنندگان
ابزارک ها وبلاگ