loading...

تحقيقات و پژوهش

تحقيقات

بازدید : 262
11 زمان : 1399:2

مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي
مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

فرمت فايل : docx

حجم : 116

صفحات : 42

گروه : مباني و پيشينه نظري

توضيحات محصول :

مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

مشخصات محصول:
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

خلاصه اي از كار:

مبحث اول- حق كرامت انساني

حقوق بنيادين انسان ها كه رعايت آنها در همه حال و در هر مكان و زمان ضروري است بر اصل بنيادين كرامت ذاتي، زوال­ناپذير و مطلق موجود بشري استوار است. بدين معنا كه آن دسته از حقوق بشري كه در اسناد بين­المللي حقوق بشر منعكس شده و در شمار حقوق اساسي و انتقال ناپذير قرار دارند، بر كرامت انساني مبتني­اند و قوانين مبيّن حقوق بنيادين و زوال­ناپذير انسان ها كه در حقوق بشردوستانه درج شده­اند نيز بر............

.................

گفتار اول- شرح مفهوم حق كرامت انساني

..................

گفتار دوم- جايگاه حق بر كرامت انساني در اسناد و رويه هاي قضايي بين المللي

امروزه حق كرامت انساني از چنان اهميت و ارزشي در عرصه بين المللي برخوردار گشته كه در اغلب اسناد بين المللي از آن ياد شده است. بر اين اساس در مقدمه اعلاميه جهاني حقوق بشر، شناسايي كرامت ذاتي تمامي اعضاي خانوادۀ بشري به عنوان بنيان آزادي، عدالت و صلح در جهان ياد شده است، همچنين ماده يك اين اعلاميه مقرر مي دارد كه، « تمام افراد بشر از لحاظ كرامت و حقوق، آزاد و برابر زاده مي‌شوند...»[1] در مقدمه ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي[2] هم كرامت ذاتي بشر را به عنوان منشأ حقوق بشري[3] دانسته و....................

...................

گفتار سوم- پيوند مابين حق كرامت انساني با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

مقام انسان، كرامت انساني و حيثيت و شرف انسان ها از موضوعاتي است كه از ديرباز مورد توجه همه مكاتب و نحله هاي فكري و همچنين مجامع حقوقي داخلي و بين­المللي واقع شده است و در اين راستا حق افراد به شخصيت حقوقي آنها كه مستقيماً از كرامت انساني آنان نشأت مي گيرد، حق كرامت انساني را در عرصه حقوقي واقعيت بخشيده و عملي مي نمايد.[4] به عبارتي كرامت ذاتي انسان كه، در پرتو عقلانيت و اراده آزاد انساني به تمامي انسان ها عرضه شده است، منشأ حق افراد به شخصيت حقوقي آنها است.

....................

مبحث دوم- حق برابري در مقابل قانون

....................

گفتار اول شرح مفهوم حق بر برابري در مقابل قانون

.................

بند اول- معنا و مفهوم حق بر برابري حقوقي

اينكه همه افراد بايد در مقابل قانون برابر باشند، بدين معنا است كه شما همان حقوقي را داريد كه هر فرد ديگري داراي آن است. اين بدين مفهوم نيست كه از همه جهات انسان ها با هم يكسان هستند، يا بايد از همه جهات با هم يكسان باشند. زيرا انسان ها با توانايي هاي يكسان آفريده نشده اند. لذا برابري در مقابل قانون به معني يكساني كامل[5] نيست. در واقع برابري در مقابل قانون به اين معني است كه حقوق قانوني شما به گونه اي برابر مورد احترام واقع شود و عادلانه به اجرا گذاشته شود[6].

..................

بند دوم- معيار و ضابطه پذيرش رفتار متمايز

در خصوص اينكه برابري حقوقي مستلزم رفتاري يكسان و مشابه است، و رفتارهاي حقوقي متفاوت ناقض برابري انسان ها هستند يا خير؟ اختلاف نظر وجود دارد. در زمينه قواعد حقوقي بين المللي آنچه كه اغلبِ معاهدات به آن تصريح نموده اند، برابري كامل افراد نزد قانون است. حال بايد ديد آيا اصولاً لحاظ كردن تفاوت هاي انسان ها در قوانين، به حق انسان ها نسبت به برابري در مقابل قانون خدشه وارد مي­كند و با آن در تغاير است؟ يا آنچه از تفاوت ها در قواعد و قوانين حقوقي، خصوصاً احكام فقهي اسلامي مشاهده مي شود، برابري انسان ها را نقض مي­نمايد؟

.......................

گفتار دوم- جايگاه حق بر برابري در مقابل قانون در اسناد بين­المللي

................

بند اول- اسناد عام بين المللي

.................

بند دوم- اسناد خاص بين المللي

..................

گفتار سوم- پيوند مابين حق بر شخصيت حقوقي و حق بر برابري حقوقي

...................

مبحث سوم حق بر دادخواهي

.....................

گفتار اول- مفهوم حق بر دادخواهي

..................

گفتار دوم- جايگاه حق بر دادخواهي افراد در اسناد و رويه هاي قضايي بين المللي

....................

گفتار سوم- پيوند مابين حق بر دادخواهي با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

...................

فهرست منابع

1-منابع فارسي

الف - كتب

  1. ا. شبث ، ويليام ، مقدمه اي بر ديوان كيفري بين المللي، مترجم:سيد باقر مير عباسي و حميد الهوئي نظري، انتشارات جنگل، تهران، 1384.
  2. ارسطو، سياست، ترجمه: حميد عنايت، تهران، شركت سهامي كتابهاي جيبي،1354.
  3. اشتري، بهناز ، قاچاق زنان بردگي معاصر، تهران، نشر ميزان، 1390 .

............................


[1] -Article 1: “All human beings are born free and equal in dignity and rights…”.

[2] - International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR).

[3] -Recognizing that these rights derive from the inherent dignity of the human person

[4] - Willem-Jan van der Wolf, S. de Haardt, op.cit , p. 21.

[5] - Total sameness .

[6] - David Bishop , The Wheel of Ideals, Lulu.com , 2006 , p. 125.

قيمت محصول : 24000 تومان

دانلود

مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي
مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

فرمت فايل : docx

حجم : 116

صفحات : 42

گروه : مباني و پيشينه نظري

توضيحات محصول :

مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

مشخصات محصول:
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

خلاصه اي از كار:

مبحث اول- حق كرامت انساني

حقوق بنيادين انسان ها كه رعايت آنها در همه حال و در هر مكان و زمان ضروري است بر اصل بنيادين كرامت ذاتي، زوال­ناپذير و مطلق موجود بشري استوار است. بدين معنا كه آن دسته از حقوق بشري كه در اسناد بين­المللي حقوق بشر منعكس شده و در شمار حقوق اساسي و انتقال ناپذير قرار دارند، بر كرامت انساني مبتني­اند و قوانين مبيّن حقوق بنيادين و زوال­ناپذير انسان ها كه در حقوق بشردوستانه درج شده­اند نيز بر............

.................

گفتار اول- شرح مفهوم حق كرامت انساني

..................

گفتار دوم- جايگاه حق بر كرامت انساني در اسناد و رويه هاي قضايي بين المللي

امروزه حق كرامت انساني از چنان اهميت و ارزشي در عرصه بين المللي برخوردار گشته كه در اغلب اسناد بين المللي از آن ياد شده است. بر اين اساس در مقدمه اعلاميه جهاني حقوق بشر، شناسايي كرامت ذاتي تمامي اعضاي خانوادۀ بشري به عنوان بنيان آزادي، عدالت و صلح در جهان ياد شده است، همچنين ماده يك اين اعلاميه مقرر مي دارد كه، « تمام افراد بشر از لحاظ كرامت و حقوق، آزاد و برابر زاده مي‌شوند...»[1] در مقدمه ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي[2] هم كرامت ذاتي بشر را به عنوان منشأ حقوق بشري[3] دانسته و....................

...................

گفتار سوم- پيوند مابين حق كرامت انساني با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

مقام انسان، كرامت انساني و حيثيت و شرف انسان ها از موضوعاتي است كه از ديرباز مورد توجه همه مكاتب و نحله هاي فكري و همچنين مجامع حقوقي داخلي و بين­المللي واقع شده است و در اين راستا حق افراد به شخصيت حقوقي آنها كه مستقيماً از كرامت انساني آنان نشأت مي گيرد، حق كرامت انساني را در عرصه حقوقي واقعيت بخشيده و عملي مي نمايد.[4] به عبارتي كرامت ذاتي انسان كه، در پرتو عقلانيت و اراده آزاد انساني به تمامي انسان ها عرضه شده است، منشأ حق افراد به شخصيت حقوقي آنها است.

....................

مبحث دوم- حق برابري در مقابل قانون

....................

گفتار اول شرح مفهوم حق بر برابري در مقابل قانون

.................

بند اول- معنا و مفهوم حق بر برابري حقوقي

اينكه همه افراد بايد در مقابل قانون برابر باشند، بدين معنا است كه شما همان حقوقي را داريد كه هر فرد ديگري داراي آن است. اين بدين مفهوم نيست كه از همه جهات انسان ها با هم يكسان هستند، يا بايد از همه جهات با هم يكسان باشند. زيرا انسان ها با توانايي هاي يكسان آفريده نشده اند. لذا برابري در مقابل قانون به معني يكساني كامل[5] نيست. در واقع برابري در مقابل قانون به اين معني است كه حقوق قانوني شما به گونه اي برابر مورد احترام واقع شود و عادلانه به اجرا گذاشته شود[6].

..................

بند دوم- معيار و ضابطه پذيرش رفتار متمايز

در خصوص اينكه برابري حقوقي مستلزم رفتاري يكسان و مشابه است، و رفتارهاي حقوقي متفاوت ناقض برابري انسان ها هستند يا خير؟ اختلاف نظر وجود دارد. در زمينه قواعد حقوقي بين المللي آنچه كه اغلبِ معاهدات به آن تصريح نموده اند، برابري كامل افراد نزد قانون است. حال بايد ديد آيا اصولاً لحاظ كردن تفاوت هاي انسان ها در قوانين، به حق انسان ها نسبت به برابري در مقابل قانون خدشه وارد مي­كند و با آن در تغاير است؟ يا آنچه از تفاوت ها در قواعد و قوانين حقوقي، خصوصاً احكام فقهي اسلامي مشاهده مي شود، برابري انسان ها را نقض مي­نمايد؟

.......................

گفتار دوم- جايگاه حق بر برابري در مقابل قانون در اسناد بين­المللي

................

بند اول- اسناد عام بين المللي

.................

بند دوم- اسناد خاص بين المللي

..................

گفتار سوم- پيوند مابين حق بر شخصيت حقوقي و حق بر برابري حقوقي

...................

مبحث سوم حق بر دادخواهي

.....................

گفتار اول- مفهوم حق بر دادخواهي

..................

گفتار دوم- جايگاه حق بر دادخواهي افراد در اسناد و رويه هاي قضايي بين المللي

....................

گفتار سوم- پيوند مابين حق بر دادخواهي با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي

...................

فهرست منابع

1-منابع فارسي

الف - كتب

  1. ا. شبث ، ويليام ، مقدمه اي بر ديوان كيفري بين المللي، مترجم:سيد باقر مير عباسي و حميد الهوئي نظري، انتشارات جنگل، تهران، 1384.
  2. ارسطو، سياست، ترجمه: حميد عنايت، تهران، شركت سهامي كتابهاي جيبي،1354.
  3. اشتري، بهناز ، قاچاق زنان بردگي معاصر، تهران، نشر ميزان، 1390 .

............................


[1] -Article 1: “All human beings are born free and equal in dignity and rights…”.

[2] - International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR).

[3] -Recognizing that these rights derive from the inherent dignity of the human person

[4] - Willem-Jan van der Wolf, S. de Haardt, op.cit , p. 21.

[5] - Total sameness .

[6] - David Bishop , The Wheel of Ideals, Lulu.com , 2006 , p. 125.

قيمت محصول : 24000 تومان

دانلود

برچسب ها مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي فرمت فايل : docx حجم : 116 صفحات : 42 گروه : مباني و پيشينه نظري توضيحات محصول : مباني نظري حقوق بشري ملازم و پيوسته با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي مشخصات محصول: توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش) همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه توضيحات نظري كامل در مورد متغير رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA) خلاصه اي از كار: مبحث اول- حق كرامت انساني حقوق بنيادين انسان ها كه رعايت آنها در همه حال و در هر مكان و زمان ضروري است بر اصل بنيادين كرامت ذاتي، زوال­ناپذير و مطلق موجود بشري استوار است. بدين معنا كه آن دسته از حقوق بشري كه در اسناد بين­المللي حقوق بشر منعكس شده و در شمار حقوق اساسي و انتقال ناپذير قرار دارند، بر كرامت انساني مبتني­اند و قوانين مبيّن حقوق بنيادين و زوال­ناپذير انسان ها كه در حقوق بشردوستانه درج شده­اند نيز بر............ ................. گفتار اول- شرح مفهوم حق كرامت انساني .................. گفتار دوم- جايگاه حق بر كرامت انساني در اسناد و رويه هاي قضايي بين المللي امروزه حق كرامت انساني از چنان اهميت و ارزشي در عرصه بين المللي برخوردار گشته كه در اغلب اسناد بين المللي از آن ياد شده است. بر اين اساس در مقدمه اعلاميه جهاني حقوق بشر، شناسايي كرامت ذاتي تمامي اعضاي خانوادۀ بشري به عنوان بنيان آزادي، عدالت و صلح در جهان ياد شده است، همچنين ماده يك اين اعلاميه مقرر مي دارد كه، « تمام افراد بشر از لحاظ كرامت و حقوق، آزاد و برابر زاده مي‌شوند...»[1] در مقدمه ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي[2] هم كرامت ذاتي بشر را به عنوان منشأ حقوق بشري[3] دانسته و.................... ................... گفتار سوم- پيوند مابين حق كرامت انساني با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي مقام انسان، كرامت انساني و حيثيت و شرف انسان ها از موضوعاتي است كه از ديرباز مورد توجه همه مكاتب و نحله هاي فكري و همچنين مجامع حقوقي داخلي و بين­المللي واقع شده است و در اين راستا حق افراد به شخصيت حقوقي آنها كه مستقيماً از كرامت انساني آنان نشأت مي گيرد، حق كرامت انساني را در عرصه حقوقي واقعيت بخشيده و عملي مي نمايد.[4] به عبارتي كرامت ذاتي انسان كه، در پرتو عقلانيت و اراده آزاد انساني به تمامي انسان ها عرضه شده است، منشأ حق افراد به شخصيت حقوقي آنها است. .................... مبحث دوم- حق برابري در مقابل قانون .................... گفتار اول – شرح مفهوم حق بر برابري در مقابل قانون ................. بند اول- معنا و مفهوم حق بر برابري حقوقي اينكه همه افراد بايد در مقابل قانون برابر باشند، بدين معنا است كه شما همان حقوقي را داريد كه هر فرد ديگري داراي آن است. اين بدين مفهوم نيست كه از همه جهات انسان ها با هم يكسان هستند، يا بايد از همه جهات با هم يكسان باشند. زيرا انسان ها با توانايي هاي يكسان آفريده نشده اند. لذا برابري در مقابل قانون به معني يكساني كامل[5] نيست. در واقع برابري در مقابل قانون به اين معني است كه حقوق قانوني شما به گونه اي برابر مورد احترام واقع شود و عادلانه به اجرا گذاشته شود[6]. .................. بند دوم- معيار و ضابطه پذيرش رفتار متمايز در خصوص اينكه برابري حقوقي مستلزم رفتاري يكسان و مشابه است، و رفتارهاي حقوقي متفاوت ناقض برابري انسان ها هستند يا خير؟ اختلاف نظر وجود دارد. در زمينه قواعد حقوقي بين المللي آنچه كه اغلبِ معاهدات به آن تصريح نموده اند، برابري كامل افراد نزد قانون است. حال بايد ديد آيا اصولاً لحاظ كردن تفاوت هاي انسان ها در قوانين، به حق انسان ها نسبت به برابري در مقابل قانون خدشه وارد مي­كند و با آن در تغاير است؟ يا آنچه از تفاوت ها در قواعد و قوانين حقوقي، خصوصاً احكام فقهي اسلامي مشاهده مي شود، برابري انسان ها را نقض مي­نمايد؟ ....................... گفتار دوم- جايگاه حق بر برابري در مقابل قانون در اسناد بين­المللي ................ بند اول- اسناد عام بين المللي ................. بند دوم- اسناد خاص بين المللي .................. گفتار سوم- پيوند مابين حق بر شخصيت حقوقي و حق بر برابري حقوقي ................... مبحث سوم – حق بر دادخواهي ..................... گفتار اول- مفهوم حق بر دادخواهي .................. گفتار دوم- جايگاه حق بر دادخواهي افراد در اسناد و رويه هاي قضايي بين المللي .................... گفتار سوم- پيوند مابين حق بر دادخواهي با حق فرد به شناسايي شخصيت حقوقي ................... فهرست منابع 1-منابع فارسي الف - كتب ا. شبث ، ويليام ، مقدمه اي بر ديوان كيفري بين المللي، مترجم:سيد باقر مير عباسي و حميد الهوئي نظري، انتشارات جنگل، تهران، 1384. ارسطو، سياست، ترجمه: حميد عنايت، تهران، شركت سهامي كتابهاي جيبي،1354. اشتري، بهناز ، قاچاق زنان بردگي معاصر، تهران، نشر ميزان، 1390 . ............................ [1] -Article 1: “All human beings are born free and equal in dignity and rights…”. [2] - International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR). [3] -Recognizing that these rights derive from the inherent dignity of the human person [4] - Willem-Jan van der Wolf , S. de Haardt , op.cit , p. 21. [5] - Total sameness . [6] - David Bishop , The Wheel of Ideals , Lulu.com , 2006 , p. 125. قيمت محصول : 24000 تومان دانلود ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 44

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 443
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 141
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 139
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 583
  • بازدید ماه : 2185
  • بازدید سال : 5008
  • بازدید کلی : 202567
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی